Cribb
Met een app en een droom de woningmarkt innoveren


Hoe ondersteund de applicatie de visie?
De zoektocht naar het ideale droomhuis is een digitaal avontuur. Eindeloos scrollen door het aanbod opzoek naar het droomhuis is voor veel potentiële kopers een guilty pleasure. Als deze potentiële kopers serieus worden zullen zij een proces doorlopen waarbij – mits het geen starters of huurders zijn – ze eindigen met de verkoop van hun eigen huis. Dit doen we met de Cribb applicatie anders. Door de aard van de applicatie stellen we de gebruikers éérst de vraag of ze serieus opzoek willen naar hun droomhuis. Succeszo stelt de gebruikers in staat hun droomhuis te vinden, beheren en te faciliteren door:
- Een gestroomlijnd aanmeld proces waar doorstroom centraal staat.
- De slimme match functie, die gebruikers matcht met hun droomhuizen op basis van de doorgegeven wensen. Hierdoor heeft niet iedereen toegang tot de database met het volledige potentiële aanbod.
- Het onderscheid tussen beherende gebruikers zoals makelaars en administratoren en de afnemende gebruikers – de (ver)kopers.
- Een uitgebreide chat functionaliteit, waarmee contact binnen de app gehouden wordt.
- De hoge mate van automatisering van taken die voornamelijk handmatig werden gedaan, denk onder andere aan integraties met het BAG register.
Het complexe proces van Cribb kan niet fysiek opgezet worden en moet digitaal gebeuren, de Mendix applicatie biedt hierin dé uitkomst. Wendbaarheid en iteratief ontwikkelen zijn onafscheidelijk van het low-code ontwikkelen, waardoor Mendix een goede keuze voor start-ups is.

Makelaars als spin in het web, hoe zetten we de makelaars in hun kracht?
De rol van de makelaar wordt in zowel het idee als de uitvoering gerespecteerd. De makelaar is de expert en die zal de woningzoekers en verkopers ondersteunen in hun zoektocht. In het ontwerp staat daardoor de makelaar centraal. Zij hebben een eigen portaal waarin ze de woningen en prospects van a tot z kunnen beheren. Het makelaarsportaal is een ‘lite’ beheer portaal waarin ze klanten toe kunnen voegen, woningen publiceren, aan en verkoopdossiers in kunnen zien, marktanalyses kunnen draaien en natuurlijk kunnen communiceren met alle belanghebbenden.

Optimalisatie, op welke manier kunnen wij de gebruikers activeren?
Dat alles bij de eerste versie perfect is, komt zeer zelden voor. In de statistieken viel een grote uitval tijdens het registratieproces op. Succeszo is een gebruikersonderzoek gestart en heeft deze klantreis herzien.
Centraal in de nieuwe versie staat de gebruikers activatie. Het begeleiden en belonen van de gebruikers heeft een belangrijkere rol ingenomen. Cribb is op het eerste oog een complex verhaal. Echter is het ook een verhaal dat we op de juiste manier goed uit kunnen leggen aan de gebruikers. In zowel het registratie proces als in het gebruikersdashboard zijn aanpassingen aangebracht die beter weergeven wat wij van de gebruiker verwachten en nog belangrijker, wat de gebruiker van ons kan verwachten. Daarbij is ook de hoeveelheid informatie die we presenteren opgebroken in kleinere stappen, zo wordt de gebruiker gaandeweg bevestigd en ondersteund. Waar dat voorheen een intimiderende hoeveelheid informatie kon zijn is het nu voor de gebruikers een stuk vanzelfsprekender.

Al snel na de lancering van Cribb.nl zagen we dat de conversie bij o.a. het aanmeldproces laag was. Met de hulp en expertise van Succeszo hebben we dit proces volledig omgebouwd en daarbij de gebruiker centraal gezet. Registeren bij Cribb is nu prettig, soepel en als gebruiker wordt je meegenomen in het proces. Succeszo is in staat om een digitaal proces te transformeren tot iets dat bijna tastbaar is!
